“Qayyum Bukan Bola Nak Pas2, Saya Takkan Pulangkan.” – Dato’ Aliff Syukri dan Datin Syahida Tekad Dengan Keputusan

Beberapa hari lepas, pasangan usahawan kosmetik, Dato’ Aliff Syukri dan Datin Shahida telah meluahkan rasa kesal dan kecewa mereka terhadap tindakan pasangan ibu bapa kandung kepada anak angkat mereka, Qayyum di laman Instagram.



 










View this post on Instagram



















 

memang mcm ni ekk ambik anak angkat? time teruk menangis mcm ni x nak pulak ibu kandung dok nak ambik??? ni dah sehat sebuk nak ambik... kalau tau mcm ni tak payah ambik lagi bagus jaga jee bebaik dlm perut tu tak payah gatal kasi org... niat hati wife sy nak berkomiskasi sbb x nak putuskan hubungan dgn keluarga yo. tpi jadi sebalikya pula . . . . org tak faham apa yg kami rasa..bila perasaan syg dah ada sbb jaga dr dalam perut lagi (mak yom mengandung 7 bulan kami dah jaga)dan Dari lahir kami jaga dan yg pelik lahir jee yom kena sawan nangis dan selalu nangis x berhenti dan ada masalah pernafasan dan mata.. lebih dari 5k kos rawatan kat hospital swatas...malah maid khas sy bayar gaji utk jaga baby ni sahaja... susu pun x minum yg biasa ok ..minum susu soya... malah maid sy sampai x tido malam semua org jaga dia.....dgn sakit mata hampir 5bulan baru hilang.......suntikam bulanan......sakit demam..... kami sekeluarga jaga..... . Hari ni dapat msj mak dia nak minta balik qayyum sbb katanya dah mampu nak jaga .....kalau tau nak ambik tak payah kasi dari awal atau ambik masa tengah parah menagis dan mata mcm ni..skrg dah sehat dan kurang nangis boleh berjalan nak ambik?? kalau korang jadi sy apa patut saya buat??


A post shared by Ohabangkosmetik (@aliffsyukriterlajaklaris) on






Lantaran luahan perasaan mereka tersebut, ramai netizen turut bersimpati dengan nasib yang menimpa pasangan jutawan itu, tidak kurang juga ramai yang meninggalkan komen supaya Dato’ Aliff tidak memulangkan semula anak angkat mereka kepada ibu kandungnya.



 










View this post on Instagram



















 

Bayangkan dari lahir saya jaga.. lps tuu mudah jee??


A post shared by Ohabangkosmetik (@aliffsyukriterlajaklaris) on






Ekoran daripada insiden tersebut, beberapa jam lalu di laman Instagram Datin Shahida sebuah post terbaru telah dimuat naik. Muat naik tersebut adalah sebuah rakaman video dua orang anak angkat mereka, Qayyum dan Meena. Beserta dengan video itu sebuah kapsyen panjang telah dimuatnaik.

Ujar Datin Shahida, dia tekad untuk tidak memulangkan Qayyum ke pangkuan ibu bapa kandungnya. Semua keputusan yang diambil ini sepenuhnya untuk kebaikan anak kecil tersebut di masa hadapan kata Datin.

Qayyum saya tak akan pulang, sebab dia bukan bola.Bila tak nak dia bagi, bila nak, ambik semula. Saya perlu fikirkan perasaan Qayyum, bukan perasaan saya dan bukan perasaan mak dia. Bila dah kenal orang dan kemudian saya bg pada orang yg tak dikenali. Saya pun bukan sempurna juga, tak cukup baik utk jaga Qayyum tapi saya tahu Allah tu lebih pandai menilai. Kalau pasal bibik nak jadi kan isu, bukan dia tak kenal bibik saya, siapa yg layan dia, yg jaga dia waktu di rumah saya, siap bermanja dgn bibik tu…melayan makan minum dia. Tapi bila Qayyum besar dia boleh cari mak dia sbb dia kena tahu siapa dia dan siapa ibu dia. Tugas saya membesarkan dan mendidik dia, bg yg terbaik utk dia, sama mcm saya didik anak2 saya, mcm mana saya garang dgn anak saya, mcm mana saya pastikan anak saya dgr cakap, saya akan buat benda yg sama. Tq for advise semua..saya baca satu2 saya nilai. Inilah yg terbaik.



 










View this post on Instagram



















 

Qayyum saya tak akan pulang......sebab dia bukan bola,bila x nak dia bagi,bila nak, ambik semula...saya perlu fikirkan perasaan qayyum....bukan perasaan saya dan bukan perasaan mak dia.....bila dah kenal orang dan kemudian saya bg pada orang yg dia x kenali.....saya pun bukan sempurna juga x cukup baik utk jaga qayyum,tapi saya tahu Allah tu lebih pandai menilai...kalau pasal bibik nak jadi kan isu,bukan dia x kenal bibik saya...siapa yg layan dia yg jaga dia waktu di rumah saya,siap bermanja dgn bibik tu...melayan makan minum dia....... . Tapi bila qayyum besar dia boleh cari mak dia sbb dia kena tahu siapa dia dan siapa ibu dia....tugas saya membesar dan mendidik dia,bg yg terbaik utk dia,sama mcm saya didik anak saya,cmm mana saya garang dgn anak saya,mcm mana saya pastikan anak saya dgr cakap....saya akan buat benda yg sama...... . tq for advise semua..saya baca satu2 saya nilai.....inilah yg terbaik.... .


A post shared by Nur Shahida Mohd Rashid (@shahidadherbs) on






SUMBER : IG Datin Shahida